• 2109611107
  • mail@12dim-glyfad.att.sch.gr
  • Ανατολικής Ρωμυλίας 101 -103 Άνω Γλυφάδα

Έκθεση εικαστικών έργων 2021- 2022



1.Γνωρίσαμε το έργο του Ολλανδού ζωγράφου και θεωρητικού της τέχνης Piet Mondrian (1872-1944), μιλήσαμε για τις κάθετες και τις οριζόντιες γραμμές, τη σύνθεση και τα βασικά χρώματα. Είδαμε την επιρροή του έργου του σε μεταγενέστερους δημιουργούς και φτιάξαμε τα δικά μας έργα παίρνοντας έμπνευση από το στυλ του (Τάξη Γ’).


2. Αφού γνωρίσαμε τον χρωματικό κύκλο, μιλήσαμε για τα συμπληρωματικά χρώματα των τριών βασικών χρωμάτων. Έτσι εντοπίσαμε τις τρεις κύριες αντιθέσεις που χρησιμοποιούνται στην οπτική επικοινωνία: κόκκινο-πράσινο, κίτρινο-βιολέ, μπλέ-πορτοκαλί. Διαλέξαμε ένα χρωματικό ζεύγος και εφαρμόσαμε την αντίθεση σε ένα πορτραίτο (Τάξη Δ’).


3. Γνωρίσαμε τις τέμπερες και τις πολλές δυνατότητες που προσφέρουν στη μίξη των χρωμάτων και τη δημιουργία μεγάλου αριθμού αποχρώσεων. Μιλήσαμε για τις θερμές και τις ψυχρές αποχρώσεις, τους σκούρους και ανοιχτούς τόνους. Με βάση ένα σχέδιο σε κάνναβο δημιουργήσαμε έργα παραθέτοντας τις διαφορετικές χρωματικές αξίες (Τάξεις Ε’ και ΣΤ’).



4. Μέσα από το έργο του Αμερικανού ζωγράφου Wayne Thiebeaud (1920-2021), ήρθαμε σε επαφή με την απεικόνιση του τρισδιάστατου κόσμου στις δύο διαστάσεις. Οι τούρτες του ζωγράφου μας έδωσαν έμπνευση για νέα πολύχρωμα κέικ! (ταξεις Α’, Β’ και Γ’).



5. Γνωρίσαμε το έργο του σημαντικού Έλληνα ζωγράφου Αλέκου Φασιανού (1935-2022) και παρατηρήσαμε τον ξεχωριστό τρόπο που απεικονίζει στα έργα του τη φύση και τον άνθρωπο. Εντοπίσαμε την προτίμηση που δείχνει στο κόκκινο και το μπλε χρώμα και φτιάξαμε τα δικά μας έργα με αφορμή δικά του σχέδια, χρησιμοποιώντας λαδοπαστέλ (τάξη Δ ).

6. Με το ΣΤ’2 στήσαμε μια μικρή έκθεση με τα ομαδικά έργα των μαθητών και των μαθητριών που δημιούργησαν με αφορμή πίνακες του Αλέκου Φασιανού.



7. Με αφορμή την Καθαρά Δευτέρα, μιλήσαμε για το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού. Μάθαμε πως η κατασκευή χαρταετών ήταν συνήθεια πολλών λαών του κόσμου από τα αρχαία ακόμη χρόνια. Φτιάξαμε τους δικούς μας διακοσμητικούς χαρταετούς, τους δώσαμε ζωντανά χρώματα και τους κρεμάσαμε τα «σκουλαρίκια» και τις «ουρές» τους (τάξεις Α’ και Β’).
8. Ο Paul Klee (1879-1940) έφτιαχνε όμορφα έργα που αρέσουν σε όλα τα παιδιά! Εμείς μεταξύ άλλων παρατηρήσαμε το πορτραίτο του Σενέκιο και φτιάξαμε την δική μας εκδοχή (τάξεις Α΄και Β΄).
9. Μελετήσαμε τους κανόνες της προοπτικής του ενός σημείου και φτιάξαμε έναν τρισδιάστατο χώρο στο βάθος του οποίου ο καθένας και η καθεμία απο εμάς τοποθέτησε τον εαυτό του/της (τάξη Ε΄2).

10. Ο Γάλλος ζωγράφος και γλύπτης Jean Dubuffet (1901-1985) έφτιαχνε αφηρημένα έργα στην πλειοψηφία των οποίων χρησιμοποιούσε αποκλειστικά το μαύρο, το λευκό, το κόκκινο και το μπλέ χρώμα. Αφού είδαμε αρκετά έργα του, προσπαθήσαμε να μιμηθούμε την τεχνοτροπία του και το ύφος του (τάξεις : Α΄, Β΄, Δ΄και Ε΄).
11. Γνωρίσαμε τα ομοιόμορφα ανθρωπάκια στο έργο του Γιάννη Γαΐτη (1923-1984). Συζητήσαμε για τους συμβολισμούς του έργου του και μαθαμε να χρησιμοποιούμε την επανάληψη και την επικάλυψη των στοιχείων στα δικά μας έργα (τάξη Α΄).
12. Για την επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821 φτιάξαμε ένα χορό από αγόρια και κορίτσια που φορούν πολύχρωμες φορεσιές τις οποίες εμπνευστήκαμε από τα ρούχα των ηρώων του 1821.
13. Η Alma Thomas (1891-1978) ήταν μια Αμερικανίδα ζωγράφος που χρησιμοποιούσε μικρές χρωματιστές πινελιές για να φτιάχνει τους μεγάλους πολύχρωμους καμβάδες της. Εμείς αντί για μπογιά χρησιμοποιήσαμε χρωματιστά χαρτόνια και με μικροσκοπικά κομματάκια συνθέσαμε παρόμοια έργα (τάξεις Α΄και Β΄).
14. Με αφορμή τους ονειρικούς πίνακες του ήδη γνωστού μας Paul Klee φτιάξαμε έργα με παστέλ και την τεχνοτροπία της χάραξης ( τάξεις Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄).
15. Πασχαλινά αυγά γεμάτα σχέδια και “κόλπα” που τα κάνουν να δείχνιυν τρισδιάστατα (τάξεις Α΄ και Β΄).

Μάθημα Εικαστικών
Εκπαιδευτικός: Ιωάννα Μαθοπούλου